Treći tjedan u siječnju obilježavamo, sada već 15., Europski tjedan prevencije raka vrata maternice (od 18. do 24. siječnja 2021.) i 14. hrvatski Dan mimoza – Nacionalni dan borbe protiv raka vrata maternice (23. siječnja 2021.). Zahvaljujući učinkovitoj i pristupačnoj prevenciji rak vrata maternice je jedan od najpreventabilnijih sijela raka, odnosno gotovo svaki slučaj raka vrata maternice se može spriječiti dostupnim metodama prevencije.

Diljem Europe provode se razne kampanje i aktivnosti s ciljem informiranja i podsjećanja žena, ali i ostale javnosti o važnosti brige za svoje zdravlje, koje se uslijed globalne pandemije i bolesti koje uzrokuje koronavirus (COVID-19) provode uglavnom u digitalnom  obliku.

Usustret ovogodišnjem Europskom tjednu prevencije raka vrata maternice s ciljem što boljeg informiranja javnosti o važnosti prevencije i ranog otkrivanja raka vrata maternice, Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za javno zdravstvo pokrenuli su novu internetsku stranicu sa sloganom “NEĆU RAK” na kojoj možete pronaći sve bitne informacije o Nacionalnom programu ranog otkrivanja raka maternice, ali i druge važne informacije poput popisa ginekoloških ambulanti u Hrvatskoj, cijepljenju protiv HPV-a i spolnom zdravlju općenito. Također, na novoj i inovativnoj web stranici nalazit će se i e – edukacije koje će o različitim temama ženskoga zdravlja pripremati ginekolozi i drugi stručnjaci.

Povodom obilježavanja ovih dana posvećenih ženskom zdravlju i s ciljem promocije nove internetske stranice “Neću rak” kao i doprinosa edukaciji javnosti o cijepljenju protiv HPV-a kao primarnoj prevenciji i redovnim ginekološkim pregledima kao sekundarnoj prevenciji raka vrata maternice, provodi se i digitalna kampanja s istoimenim sloganom na društvenim mrežama. Kampanja, kao i nova internetska stranica nosi naziv „Neću rak“ i prenosi poruku “Reci raki PA-PA”, jer se zahvaljujući dostupnim i učinkovitim metodama prevencije i odgovornošću prema svom zdravlju gotovo svaki slučaj raka vrata maternice može spriječiti. Kampanja se provodi tijekom siječnja i veljače objavom preventivnih poruka u različitim medijima, a prvenstveno na internetu i društvenim mrežama. Trajanje kampanje će obuhvatiti: Europski tjedan prevencije raka vrata maternice (18.01. – 24. 01. 2021.), hrvatski Dan mimoza – Nacionalni dan borbe protiv raka vrata maternice (23. 01. 2021.) i Svjetski dan borbe protiv raka (4.02.2021.). Kampanji su se pridružile i dale podršku, uz brojne partnere i suradnike i poznate osobe, influenceri, Ella i Danijela Dvornik. I brojne druge institucije i organizacije provode edukativno informativne aktivnosti, kao što su webinari Hrvatske lige protiv raka, udruge Sve za nju te aktivnosti županijskih zavoda za javno zdravstvo.

Svim aktualnim kampanjama i aktivnostima u Europi, pa tako i u našoj zemlji, nastoji se osvijestiti žene na koji način mogu umanjiti rizik od nastanka raka vrata maternice i educirati ih o svim dostupnim metodama prevencije (cijepljenje protiv HPV-a) i otkrivanja raka u najranijim fazama (redoviti ginekološki pregledi, Papa test, HPV test). Zahvaljujući dostupnim načinima prevencije i redovitim liječničkim pregledima, sigurno ih možemo pozvati da svojom brigom za zdravlje kažu “raku PA-PA!

Savjeti za smanjenje rizika za nastanak raka vrata maternice, ali isto tako i smanjenje rizika za rizične trudnoće te ulaganje u reproduktivno zdravlje i doprinos ostvarenju sretnog roditeljstva:

Podijeli!